0
Uw winkelwagen is leeg

Ruilen & Retouren

Ben je consument? Dan heb je als klant van Schutting.nl heb je de mogelijkheid om je bestelling binnen een bedenktijd van 14 dagen na levering zonder opgave van redenen aan te melden voor retour. Hierbij gelden de onderstaande regels:

  1. de bedenktijd duurt 14 dagen, te rekenen vanaf de dag waarop je het product hebt ontvangen;
  2. laat duidelijk en ondubbelzinnig via een verklaring aan ons weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Daarvoor is noodzakelijk, maar ook voldoende, dat deze verklaring binnen de bedenktermijn van 14 dagen aan Schutting.nl wordt verzonden;
  3. je kunt voor de verklaring gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping/ontbinden, maar dit is niet verplicht. We hebben hier ook een online formulier voor. Je kan het modelformulier wel downloaden om direct een retourlabel uit te printen.
  4. in geval van goederen die niet per gewone post verzonden kunnen worden, wat doorgaans het geval is bij de producten die wij verkopen, zorgen wij er vervolgens voor dat de goederen bij jou worden opgehaald. De hiermee verbonden transportkosten dien je zelf te dragen; de hoogte van deze kosten is afhankelijk van onder meer de afmetingen en het gewicht van het/de te retourneren product/en. In de regel varieert dit voor bestellingen die als pakket kunnen worden verzonden van €7,50 tot €15,- en voor bestellingen die als pallet worden geleverd van €55,- tot €180,-, een en ander afhankelijk van de omvang van de bestelling. Wij zullen proberen de transportkosten niet hoger te maken dan de reguliere transporttarieven die wij hanteren voor dergelijke pakketten, echter is dat afhankelijk van de verpakkingswijze en bereikbaarheid voor de transporteur. Meer informatie omtrent de mogelijke hogere kosten kun je bij ons opvragen.

    Je staat vrij om de bestelling via een andere transportdienst aan ons te retourneren. In dat geval verzoeken wij je ons dit onmiddellijk per e-mail (contact@schutting.nl) te laten weten. In dat geval dien je het product / de producten binnen een nadere termijn van 14 dagen, te rekenen vanaf het moment van de herroeping van de overeenkomst aan SCHUTTING.nl. De kosten  van retournering komen voor je eigen rekening. Je dient het product te verzenden aan:
     
    Verhoeven Tuinhout & Steengoed B.V t.a.v. SCHUTTING.nl
    Kanaaldijk Z.W. 3
    5706 LD Helmond

     

  5. Je ontvangt binnen 14 dagen van ons alles wat je betaald hebt om het product geleverd te krijgen retour, derhalve inclusief bezorgkosten voor het geval de gehele bestelling wordt herroepen. Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering ten gevolge van het gebruik van het product/de producten dat verder gaat dan nodig is om aard, kenmerken en werking daarvan vast te stellen. Wij betalen je terug op dezelfde wijze waarop wij zijn betaald. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij het product retour hebben ontvangen.
  • Kan ik mijn bestelling van SCHUTTING.nl nog retourneren?
    Ja, zonder opgaaf van reden kun je jouw bestelling terug sturen of brengen. Dit dient wel te gebeuren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Het volledige bedrag zal vervolgens worden teruggestort op jouw rekening mits de goederen onbeschadigd in ons magazijn zijn aangekomen.
  • Kan ik alle producten opgeven om te retourneren?

    Helaas kunnen niet alle producten retour nemen of kan het resulteren in extra kosten. Hieronder een lijst van uitzonderingen:

    • Indien artikelen gebruikt of beschadigd zijn of waar een verandering op/aan is aangebracht
    • Indien artikelen te laat zijn aangemeld als retour en/of te laat zijn teruggezonden
    • Indien gebruik is gemaakt van onze montageservice (gebruikte artikelen).
    • Indien artikelen niet deugdelijk verpakt worden.
    • Indien artikelen onvoldoende gefrankeerd naar ons worden geretourneerd.
    • Maatwerk tuinschermen
    • Maatwerk tuinpoorten

    De kosten berekenen wij ten tijde van de annulering en hangen af van de gekozen producten.

Klachten en Service

Zoals je vast hebt gemerkt door het hele aankoopproces heen, doen wij er alles aan om je aankoop tot in de puntjes te verzorgen. Ondanks deze inspanningen kan het gebeuren dat er ergens onverhoopt iets mis is gegaan. Dit kan zijn een beschadiging of misschien wel erger. Dat is heel vervelend en we gaan dan ook zorgvuldig met uw klacht om.

Maak de klacht kenbaar aan ons. Je mag ons hier natuurlijk over bellen, maar het meest efficiënte is om de klacht per e-mail of het online klachtenformulier kenbaar te maken. Hierbij helpt het om duidelijke foto's mee te sturen. Gaat het om een kapot product bij de levering, stuur dan een foto toe waarop het defect van het product nog op/in de verpakking is te zien. Meld dit dan direct aan ons en leg het product even aan de kant. Misschien kunt u het project alsnog afmaken en het defect gebruiken waar het niet in het zicht komt om misschien verzaagd kan worden. Indien wij de montage ook voor u hebben verzorgd, meld de klacht dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na oplevering.

  • Wat is de klachtenprocedure van SCHUTTING.nl?

    Wij doen er alles aan om onze producten en diensten perfect bij u af te leveren. Is er ondanks onze inzet toch onverhoopt iets fout gegaan of ben je ergens ontevreden over, dan moet dit natuurlijk opgelost worden. Om dit zo snel mogelijk te doen, vragen we je om het klachtenformulier in te vullen. Hiermee kunnen we alle gegevens centraal bewaren. Wanneer alles is ingevuld, dan komen we binnen 5 werkdagen met een reactie en met een passende oplossen.

    Klachtenformulier